חובה! סדנת היהלום אביב 2024

“לא נוכל לפתור בעיות באמצעות אותה צורת חשיבה שהשתמשנו בה כשיצרנו אותן” (איינשטיין)

140 מיליארד דולר! – זהו הסכום שמגלגלת, לפי ההערכות, תעשיית מוצרי ההרזייה בעולם. זהו סכום שווה ערך לתקציב השנתי של מדינת ישראל. 

אלא מה? המחקר מראה שהרוב – המומחים, השיטות, האימונים, התחליפים הדיאטטים – לשווא(1).

אחוז המרזים שמצליח להפחית במשקל ולהתמיד בכך לאורך שנים, זעום. הצלחות הן תמיד בטווח הקצר, ובטווח הרחוק בדר”כ יש עליה עם ריבית.  

במשך שנים רבות המחשבה היתה שדיאטות נכשלות בגלל כוח רצון, מוטיבציה ושליטה עצמית מדולדלים. התסריט ידוע. עם תחילת הדיאטה המוטיבציה רבה, יש מטרה, והבטחה שהפעם זה יקרה. אולי אפילו מבקרים אצל דיאטנית וקובעים בדיוק מה לאכול בכל ארוחה, כמה קלוריות וממה להימנע. ויש תוצאות, המשקל יורד. אלא שלאורך זמן מתחילות החריגות. המוטיבציה הגבוהה מתרופפת, הירידה במשקל נעצרת, והמגמה מתהפכת. הנסיון הבא יהיה אפילו יותר מתסכל. הגוף כבר מכיר אתכם. 

אבל אתם בחברה טובה! גם אנשים שהוכיחו מוטיבציה, כוח רצון ושליטה עצמית, בכל תחום בחייהם, מתקשים כשזה מגיע לירידה במשקל. 

אופרה ווינפרי, למשל. אישה שאי אפשר לקחת ממנה את ההישגים, המוטיבציה וכוח הרצון, שהפכו אותה לאימפריה כמעט בכל תחום שנגעה בו. אבל בהרזיה ובשמירה על משקל יציב, פחות הולך לה. הרי לצד המשאבים הפנימיים שלה, יש לאופרה, גם גישה לשירות ולעיצות של טובי המומחים, מאמני כושר, טבחים והפסיכולוגים הטובים ביותר ויש לה קהל אדוק שצופה בתנודותיה – ועם כל אלה, בדיאטה, אופרה היא בדיוק כמו רובנו. עולה ויורדת וחוזר חלילה. 

סיפרתי את כל זה כדי לומר לכם – אתם לא אשמים! זו לא המוטיבציה הרעועה שלכם, זה לא האופי החלש שלכם! יש עוד סיבות שבגללן גם אנשים עם שליטה עצמית גבוהה והצלחה בתחומים רבים בחיים, לא מצליחים להשאר רזים לאורך זמן. חלק מהסיבות הן לגמרי ביולוגיות. 

הגבלה קלורית בדיאטה, למשל, מאותתת לגוף שהוא נמצא במצב הישרדותי של רעב ולכן הגוף מגיב בשמירה אגרסיבית של המשקל.  סיבה ביולוגית נוספת היא שכאשר נמצאים בדיאטה אנשים לומדים לא לאכול כשהם רעבים, להתעלם מתחושת הרעב. אלא שהאותות להתחיל ולעצור אכילה כרוכים זה בזה, ולכן נעלם גם האות להפסיק לאכול כשהקיבה מלאה. גם להרכב החידקים שלנו במעי – המיקרוביום, יש השפעה על המשקל והמטבוליזם שלנו. מסיבה זו, אותה תזונה יכולה לגרום לאדם אחד לעלות במשקל ולאדם אחר לירידה במשקל(2). כמו כן, טוקסינים כמו חומרי הדברה ורעלים סביבתיים אחרים, פוגעים גם הם במטבוליזם ותורמים להשמנה(3)

סיבה נוספת ולא פחות חשובה היא הסביבה והפיתויים שלה. סביר שאם רק תרימו את ראשכם מהמסך ברגע זה תוכלו לאתר משהו טעים לאכול. הכל זמין מידי, וטעים מידי. 

ויש כמובן גם סיבות תרבותיות שקושרות בין כל שמחה וחגיגיות לאכילה, במיוחד של מתוקים ובמיוחד אצל הילדים (למה צריך להגיד 5 פעמים “איפה”, ספרתי, לפני העוגה? כאשר העזתי להציע בגן שנוותר על העוגה במסיבות יום ההולדת, אמא אחת כמעט התעלפה מזעם ולקתה ברעידות בלתי נשלטות עד שממש חששתי לחייה). 

הסיבה התרבותית גם מסבירה מדוע בארה”ב כל כך שמנים ביחס לאירופה. בצרפת ובאיטליה קשה למצוא מסעדות פתוחות מעבר לזמני הארוחה. בארה”ב הכל 24/7. 

לכן אני ממליץ כצעד ראשון באסטרטגיה של ירידה או שמירה על המשקל- לא לעשות דיאטות. אין טעם. הצבת הירידה במשקל כמטרה, היא גם כן מיותרת. מטרות הן דבר חשוב, אבל לרוב כאשר המטרה מושגת, נראה שאפשר לנוח על זרי הדפנה. כשכל העבודה הקשה שלנו ממוקדת במטרה מוגדרת, מה מניע אותנו הלאה לאחר שהשגנו אותה? 

הבעיה עם דיאטות היא שהמלחמה היא בכלל לא בעודף המשקל, אלא בהרגלים הגרועים שאימצנו. הדיאטות החוזרות ונשנות, המשתנות לפי אופנות, ההחלטות הנחפזות להרשם למכון כושר (והפרישה אחרי חודש), האכילה הרגשית בלילות (כי אם כבר אכלתי פרוסת עוגה, למה לא עוד שתיים), ואין לזה סוף..

אז קחו את עצתי בעניין הזה – אם אתם רוצים לרדת במשקל – אין טעם לעשות דיאטות. משום סוג.

אני מאמין שצריך לכוון להצלחה ארוכת טווח. הצלחה לטווח ארוך היא תוצאה של הרגלים יומיים מוצלחים והימנעות מהרגלים מזיקים.  לכאורה, יש להרגלים הקטנים אפקט זניח. אחרי הכל, מה זה משנה אם לא אשתה שתי כוסות מים בבוקר? מה זה משנה אם אוכל רק חטיף קטן? אבל הניסיון מראה חד-משמעית שההרגלים הקטנים היומיים מצטברים אט אט, כמו שקלים בקופת חיסכון, ולאורך שנים מייצרים שינוי גדול מאד. הרזיה היא רק אחת התוצאות שלהם. המחקר מראה שהרגלים טובים מתחום הבריאות מונעים מחלות(4) ותומכים בתפקוד מיטבי הן גופני והן נפשי.  .

מתוך ההבנה העמוקה הזו, שאני מיישם קודם כל על עצמי, פיתחתי את שיטת היהלום, ואני שמח להזמין אתכם לקחת חלק בהזדמנות לשנות את ההרגלים שלכם ואת חייכם, לטובה. 

בעוד שבועיים 13.11.22 תפתח סדנת היהלום ותמשך שלושה שבועות של שיעורים יומיים, שבהן נוכל ביחד, און ליין, ללמוד ולתרגל שינויי הרגלים. ללטש את היהלום.

בסדנה תלמדו ותתרגלו הרגלים קצרים, פשוטים, קלים, זמינים, זולים ויעילים (אני אוהב לכנות אותם הרגלים קפקז”ים) שמגלמים בתוכם אפשרות להתקדם, להתפתח, להשתפר ולגוון, ומבוססים על הנסיון האישי שלי וממה שלמדתי מהמפגש עם מטופלים במשך שלושים שנה. 

בסדנת היהלום תלמדו, גם באופן תיאורטי, מה מאפיין הרגל מוצלח ומהן הדרכים לעצב ולבנות הרגל מוצלח. כדי לבנות בניינים, צריך להכשיר את היסודות. תלמדו גם איך נפטרים מהרגלים מזיקים ובמיוחד מאכילת מתוק (הרגלים ממכרים “כבדים” יותר, כמו התמכרות לעישון, אלכוהול, סמים דורשים התייחסות ומעקב פרטניים יותר, אך הכלים שתלמדו בסדנה יוכלו  בהחלט ניתן להשתמש בכלי הסדנה להתמודדות איתם).

הסדנה עוסקת גם במצב המנטלי הבסיסי שלנו. אנשים מצליחים מתאפיינים במצב מנטלי עליו כתבתי בעבר הנקרא – מצב/דפוס ” צמיחה” (growth mind set). במצב זה (המאפיין גם ילדים קטנים) אנחנו נמצאים בלמידה מתמדת, יוצאים מתוך אזור הנוחות שלנו כדי להתנסות בדברים חדשים ומאמינים שאנחנו יכולים להשתנות. בשיטת היהלום אני שם דגש רב על תרגילים והרגלים בוני אנרגיה וחוסן פנימיים, ועושה שימוש רב גם בשיטת אימון “תרגילי על” שתואמת את עקרונות עיצוב ובניית ההרגלים המוצלחים, שיטה שממקסמת את יעילות הפעילות הגופנית במספר דקות ספורות בכל יום.  

לסדנה הנוכחית מצטרף להנחייה הפסיכולוג הקליני המנוסה ברק-בן דיין, מומחה לפסיכולוגיה חיובית מהמרכז הבינתחומי, שינחה להרגלים נפשיים בוני חוסן ועמידות מנטליים, שתומכים בתהליכי השינוי שיעברו משתתפי הסדנה.

מחיר הסדנה (הנמוך) מגלם את האמונה שלי שהבריאות היא זכות בסיסית, ושל הרצון שהידע הזה יהיה נגיש ולכולם.

אשמח לפגוש אתכם בקרוב

לפרטים והרשמה- https://drherling.com/step/lp-diamond-2/

ד”ר הרלינג

רוצה לקבל עידכונים נוספים?

שתף פוסט זה עם חבריך

מחשבה 1 על ““לא נוכל לפתור בעיות באמצעות אותה צורת חשיבה שהשתמשנו בה כשיצרנו אותן” (איינשטיין)”

  1. “”יש כמובן גם סיבות תרבותיות שקושרות בין כל שמחה וחגיגיות לאכילה, במיוחד של מתוקים ובמיוחד אצל הילדים (למה צריך להגיד 5 פעמים “איפה”, ספרתי, לפני העוגה? כאשר העזתי להציע בגן שנוותר על העוגה במסיבות יום ההולדת, אמא אחת כמעט התעלפה מזעם ולקתה ברעידות בלתי נשלטות עד שממש חששתי לחייה). “”
    צחקתי מאוד !!! .
    לא פעם אני חושבת שאת כל המאפיות צריך לסגור ולהכניס לקטגוריה של מחוץ לחוק בדויק כמו הסמים .

    הגב

כתיבת תגובה

הספר מהפיכת הכושר הגופני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

באפשרותכם לרכוש מיידית ולקבל דיגיטלית או בדואר

דיגיטלי להורדה מיידית

הספר הדיגיטלי יגיע אליכם לקריאה באפליקציה בסמארטפון או טאבלט

ספר מודפס ישלח בדואר

הספר המודפס ישלח אליכם
הבייתה

ימים
שעות
דקות
שניות
ההרשמה פתוחה עד 30/03/2024 בחצות

סדנת היהלום

31 מרץ 2024

בהנחיית ד"ר מיכאל הרלינג, מומחה לרפואת המשפחה ורפואה פונקציונלית, מומחה לדיקור סיני, מורה לאומניות לחימה, סקייטר וגולש

אני שמח להזמין אתכם לסדנה חדשה וחדשנית שבה:
נלמד את הרגלי העל – אלה הרגלים קלים, מידיים, מרוכזים ולכן הם גם המשפיעים ביותר על הבריאות שלנו, התפקוד, המחשבה וההרגשה שלנו, בדרך להפוך לגרסה הכי טובה של עצמנו.

מדריך התזונה לשורד המודרני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

המדריך כבר תיכף אצלכם! 50%

לקבלת המדריך, בבקשה למלא את פרטי כתובת המייל שלך וללחוץ על הכפתור