חובה! סדנת היהלום אביב 2024

” SHAKEN NOT STIRRED” (מנוער, לא בחוש) ( ג’יימס בונד)

אסטריקס הוא הקומיקס הכי טוב, הכי מצחיק, הכי גאוני והכי מבדר שאי פעם נכתב ואוייר. לדעתי לפחות. שיתוף הפעולה בין המאייר אלבר אודוזו לבין הסופר רנה גוסיני הניב 25 יצירות מופת שהתפרסמו ב- 1961-1979 ועוד 8 יצירות שאייר ואף כתב אודרזו, לאחר שגוסיני הלך לעולמו. 

בני הצעיר יונתן (אבל אתם יכולים לקרוא לו יונה), בן שש וקצת, נכנס בימים אלה לעולם המופלא של אסטריקס, ואני זוכה איתו לפגישה מחודשת עם אסטריקס וחברו התמים והשמן אובליקס, ועם דמויות המשנה הקורעות. הקומיקס שנכתב במקור בצרפתית, רווי במשחקי מילים ובשמות משעשעים לדמויות. בתרגום לשפות אחרות הוחלפו השמות המקוריים והומצאו שמות חדשים עם משמעות בשפה שאליה תורגמו הספרים. והם מצחיקים לא פחות; לדוגמה, הזמר והפייטן של הכפר, שבכל פעם שהוא חפץ לשיר, זוכה בתגובות אלימות בצורה יצירתית ומסרסת של חבריו לכפר. בצרפתית שמו  Assurancetourix שמשמעותו “ביטוח מקיף” נון סנס טהור, כי השם ממש לא קשור לכלום. באנגלית תורגם שמו ל CACOFONIX (מלשון קקופוניה) ובעברית- דו-רה-מיקס. וכך זוכות דמויות המשנה להסתלבטויות על חשבונן, וזה כ”כ מצחיק!

ההרפתקאות המצוירות מתרחשות בזמן האימפריה הרומית בתקופת יוליוס קיסר והן מספרות את סיפורו של כפר קטן בגאליה, צרפת של ימנו. הרומאים כובשים את גאליה כולה, פרט לכפר הקטן והשליו, אותו הן מכתרים ותוקפים שוב ושוב, ללא הצלחה. 

אסטריקס ואובליקס יוצאים להרפתקאות ברחבי אירופה, ואף מגיעים על שטיח מעופף להודו ועל סירה מתנדנדת לאמריקה. הסיפורים משלבים עובדות היסטוריות רבות מה שמוסיף להרפתקאות נופך חינוכי לגיל הרך.

סוד הקסם של הכפר הקטן, הוא בשיקוי הפלא שרוקח כהן העץ הזקן והחכם של הכפר – אשפיקס. אשפיקס יודע להכין שיקוי פלא שכל השותה ממנו זוכה לעוצמה ולכח ויכול לחבוט כהוגן ברומאים ובכל מי שמנסה לעמוד בדרכם של הגאלים. שיקוי הפלא של כהן העץ כנראה השפיע עליי עמוקות כי בשנים האחרונות אני מוצא את עצמי מכין שיקויי פלא כאלה, ומחפש את הנוסחה המדויקת והעוצמתית ביותר. אשפיקס זקוק לשמן סלעים הידוע גם בכינויו בסדרת הספרים כ “פטרולאום” או “הזהב השחור”. המחסור במרכיב זה גורם לאסטריקס ולאובליקס להרחיק לכת מהכפר ולהגיע אפילו עד לירושלים, בספר ששמו “אסטריקס וירושלים של זהב שחור” (עד שאסטריקס ואובליקס חוזרים עם הזהב השחור בידיהם, הם מגלים שאשפיקס החליף בהצלחה את שמן הסלעים, במיץ סלק!) כמו אשפיקס, לאורך השנים משתנים המרכיבים בשיקוי הפלא שלי, אך מה שנשאר קבוע, אני מודה, הוא הטעם הדי דוחה שלו. 

השיקוי שלי משמש אותי כארוחת בוקר דלת קלוריות שמשתלבת היטב בפרוטוקול ה”צום לסירוגין” שלי. אני שותה אותו לפני אימון הבוקר ובדרך כלל מכין עוד שיקוי אותו אני שותה לאיטי עד הצהריים. זוהי הדרך הטובה ביותר בשבילי להכניס לגוף צמחי מרפא ותוספי מזון שונים ומוכחים שתומכים בפעילות גופנית. 

אז מה יש בשיקוי הפלא שלי? אתם ודאי סקרנים… בניגוד לכהן העץ, אני לא כזה שומר סוד…

להלן הרשימה הנוכחית של מרכיבי שיקוי הפלא ההרלינגי (הרשימה משתנה מעת לעת) 

  • קריאטין. תוסף זה מיוצר באופן טבעי בגופנו ונמצא גם בתזונה שלנו לכן לקיחה שלו בטוחה מאד. הוא נחשב כתוסף  שספורטאים נוטלים כדי לשפר ביצועים והתאוששות מאימון. זהו התוסף הכי נחקר בתעשייות הכושר ויעילותו הוכחה בצורה מובהקת (לסרטון וידיאו שמסכם את המחקר). 
  • מאקה. זהו צמח מרפא ידוע מאד שצומח בפרו בדרום אמריקה וידוע כמשפר אנרגיה וחיוניות (1).
  • אבקת סלק. סלק ידוע שנים כמשפר יכולת גופנית (2) ואני משתדל בהמשך היום גם לאכול סלק אחד או שניים.
  • אבקת רימונים. הרימון שהוא אחד משבעת המינים ידוע בסגולותיו. למשל מניעת סרטן (3) וגם ידוע בכך שמאד קשה לצרוך אותו באופן יומי כי לא פשוט לפרק ולחתוך אותו לכן אני עוקף את הטרחה בעזרת שימוש באבקה ( גם את האבקה קשה להשיג, ואני משתמש באבקה היקרה להפליא של חברת  NAVITAS) 
  • קקאו. אבקת קקאו היא דרך מצויינת לעקוף את הנטל הקלורי של שוקולד ואת הטעם הגבולי של שוקו העשוי מאבקה של 100 אחוז קקאו. קקאו נחקר קלינית במאות מחקרים והוא למשל יכול להוריד לחץ דם (4).
  • קורדיספס. קורדיספס היא פטריה רפואית. פטריות אלו נחשבות לצמחי מרפא מהשורה הראשונה, נחקרו רבות ותומכות בבריאות. אני נוטל את הסוגים הידועים שלהם – ריישי, קורדיספס, שיטאקה ועוד במשך שנים רבות. קורדיספס נמצאה כתומכת בפעילות גופנית(5). חברת מיקוליביה הישראלית היא בעלת מוניטין בתחום זה ומייצרת תוספי פטריות שונים. לאחרונה הם יצאו בליין אבקות חדש שהוא טעים להפליא. אני משתמש בייחוד באבקה המיועדת לספורטאים- cordyceps factor.
  • ג’ינסנג. צמח מרפא זה הוא צמח המרפא הסיני הידוע ביותר בסגולותיו. הוא נחקר קלינית בnחקרים רבים (7). אני אקדיש לו בעתיד פוסט משל עצמו. 
  • אבקת חלבון. ספורטאים רבים משתמשים באבקות חלבון התומכות בבניית שריר ובהתאוששות מהירה ממאמצים. כאן אני לא חוסך ומשתמש באבקה הטובה ביותר והיקרה ביותר(9)
  • תערובת מרכיבים התומכים בפעילות גופנית של חברת KAGED . מצאתי שזו התערובת הטובה ביותר ללקיחה לפני אימון. היא לכשעצמה מכילה מרכיבים רבים בינהם קפאין(10) שהוכח במחקרים רבים כמשפר פעילות גופנית.
  • מלח+ גליצין- זוהי התוספת החדשה ביותר לשיקוי שלי. לא פחות מכפית מלח עושה את דרכה לחצי ליטר עד ליטר של שיקוי. אבל רגע, הרבה מלח זה לא בריא ויכול להעלות את לחץ הדם! אכן זו שיטה שאני אימצתי לעצמי מתוך הנחה שעודף מלח מפונה מהגוף בתנאי שהכליות עובדות כהלכה ובכל מקרה אני משתמש בשיקוי הזה רק לפני אימון בו אני מזיע. בזמן אימון עם הזעה אנחנו יכולים לאבד בזיעה מספר גרמים של מלח ולהתייבש. שתיית מלח לפני אימון עצים דואגת למתן את ההתייבשות ואיבוד המלח ועקב כך להגביר את היכולת הגופנית (11). את הגליצין אני מוסיף מאחר שנמצא שהוא סופח אליו את המלח וכך נמנעת תופעת לוואי לא נעימה של שילשולים כתוצאה משתיית המלח. אני נוטל גליצין באופן די קבוע כבר מספר שנים גם מסיבות אחרות. זו חומצת אמינו פשוטה שהגוף יודע לסנטז בעצמו והיא נטולת תופעות לוואי לחלוטין. ללקיחה שלה יש מספר השפעות חיוביות בגלל שהיא מרכיב מרכזי של קולגן, גלוטטיון (נוגד החימצון העיקרי שהגוף מייצר) ושל קריאטין. נטילת גליצין לפני השינה גורמת להורדה קלה של טמפרטורת הגוף מה שתורם לשינה עמוקה ואיכותית יותר ועוד שלל השפעות בריאותיות אחרות (12).

לפני שאתם רצים להכין את השיקוי, חשוב לומר: אני לא ממליץ לכם להעתיק את רשימת המרכיבים ולהתחיל לשתות שיקוי דומה כל בוקר. רשימת המרכיבים הנ”ל מותאמת לצרכים שלי ומבוססת על ניסוי עצמי של שנים רבות. יש עוד לא מעט צמחי מרפא ואבקות שונות ומשונות שניתן לבנות מהם שיקויים. אתם מוזמנים ללמוד ולחקור בעצמכם מה מתאים לכם ואולי להתחיל להוסיף מרכיב אחד או שניים מהרשימה ולהוסיף בהדרגה ככל שמתאפשר. יש לזכור כי לכל אחד מהמרכיבים יכולה להיות אינטראקציה עם תרופות ותוספים שונים ועלולה להיות תגובה אלרגית. לכן תמיד כדאי להתייעץ קודם עם הרופא שלכם.

בהצלחה

ד”ר הרלינג 

הסיפור שאני קורא לבני כרגע הוא ” אסטריקס והקלחת”

אסטריקס ואובליקס והכלב הקטן בשם מבריקס מזכירים לי כמה פוליטיקאים….

רוצה לקבל עידכונים נוספים?

שתף פוסט זה עם חבריך

4 מחשבות על “” SHAKEN NOT STIRRED” (מנוער, לא בחוש) ( ג’יימס בונד)”

  1. למיטב ידיעתי, מאקה לא אמור להצרך בצורתו הגולמית (אחרת יש לו אפקט משלשל) אלא לאחר בישול או הרתחה, אותו דבר לגבי פטריות מרפא. טמפרטורות גבוהות משחררות את המולקולות בעלות הסגולות הרפואיות שאינן זמינות לגוף ללא החום הגבוה.

    הגב
  2. פוסט גדוללל! העיף אותי חזרה לתקופה שבה היינו מתגלגלים מצחוק ילדי ואני.
    אני חושב על הנכדים שלא מכירים ומתכוון בעקבותיך לספר להם.
    שאלה: האם המרכיבים של אבקת סלק, אבקת רימונים מתאימה לתזונה קטוגנית?

    הגב
  3. ירוקים , ירוקים , ירוקים , מרגיש לי נפלא – מלפפון , חסה , מורינגה (טרי מהעץ ) וכד אורגני , מיץ ממריץ לאימוני כושר , מנסה ומגוון למעלה מ35 סוגי ירוקים אורגניים טריים

    הגב

כתיבת תגובה

הספר מהפיכת הכושר הגופני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

באפשרותכם לרכוש מיידית ולקבל דיגיטלית או בדואר

דיגיטלי להורדה מיידית

הספר הדיגיטלי יגיע אליכם לקריאה באפליקציה בסמארטפון או טאבלט

ספר מודפס ישלח בדואר

הספר המודפס ישלח אליכם
הבייתה

מדריך התזונה לשורד המודרני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

המדריך כבר תיכף אצלכם! 50%

לקבלת המדריך, בבקשה למלא את פרטי כתובת המייל שלך וללחוץ על הכפתור