חובה! סדנת היהלום אביב 2024

אתה לעולם לא זקן מדי כדי לנסות משהו חדש

האדם והמשפט מעוררי ההשראה של השבוע

אתה לעולם לא זקן מדי כדי לנסות משהו חדש“. את המשפט הזה שמעתי מפיו של צ’רלס אוגסטר ( CHARLES EUGSTER ) אשר נפטר באפריל השנה בגיל 98 . במרץ הוא השתתף באליפות העולם למסטרים ורץ 60 מטר ב 15.4 שניות. ההרצאה שלו ב-  TED מעוררת השראה ואני מראה אותה למטופלים מבוגרים.


במסגרת תחקיר שאני עורך לספר על פעילות גופנית שאני כותב, אני מנסה להבין מה מיוחד באנשים כל כך מיוחדים כצ’רלס אוגסטר שזוכים לגיל שלישי פשוט נפלא, בריאים בגופם ובנפשם עד הסוף. ד”ר אוגסטר (רופא שיניים) החל להתאמן בהרמת משקולות בגיל 87(!) ולהתחרות בריצת ספרינטים בגיל 95 (!!!). והפך לסופר בגיל 97

( AGE IS JUST A NUMBER-WHAT A 97 YEARS OLD RECORD BREAKER CAN TEACH US ABOUT GETTING OLDER)

בעוד במעבדות ברחבי העולם חוקרים במרץ את מנגנוני הזיקנה של זבובים, תולעים ועכברים בניסיון למצוא תרופה או הליך כלשהו שיצעיר את העכבר או איזה ננורובוט מתוחכם שייכנס לגופו של העכבר וינקה אותו ואולי בתום הליך אישור מקוצר ומחקר נוסף יגיע לשימוש בני אדם עוד עשרים שנה, הרי שמתחת לאפנו ממש יש שיקוי נוגד זיקנה מופלא שנקרא ” האמונה שלנו”.
אם אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים בגיל מבוגר להתחיל להתאמן ברצינות בחדר כושר ואם אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים להתחרות בתחרויות מאסטר באתלטיקה ואם אנחנו מאמינים שהגיל השלישי הוא פתח להתחלות חדשות במקום לדעיכה איטית לעבר השיכחה ואם אנחנו מקבלים השראה מאנשים שעשו זאת ואומרים לנו שוב ושוב שזה אפשרי הרי שזה אפשרי וזה גם יקרה.
הגיל השלישי הוא גיל מצויין להתחיל בפעילות גופנית אינטנסיבית כי לרובנו יש או יהיה את הזמן ואת המשאבים ואת החוכמה לעשות הכל במתינות ובזהירות. המחקר המדעי מראה, ללא צל של ספק, שבניית שריר אפשרית בכל גיל. פעילות גופנית עצימה בגיל השלישי מגובה באמונות בריאות חיוביות ואפילו מגובה ברוח תחרותית ובתחרויות היא שיקוי נעורים מופלא זול וזמין כבר היום.

טיפ הבריאות של השבוע

חומץ תפוחים אורגני – APPLE CIDER VINEGAR – זהו פריט חובה בכל מטבח ותוספת חובה לכל סלט. ניתן לצרוך אותו על קיבה ריקה בבוקר – כפית מעורבבת בכוס מים חמימים. בחומץ זה משתמשים אלפי שנה ברפואה טבעית ורשימת סגולותיו ארוכה מאד. היפוקרטס (היווני ההוא משבועת הרופאים) השתמש בחומץ לטיפול בפצעים ואפילו קליאופטרה (הקוסמטיקאית הראשונה בהיסטוריה) השתמשה בו.
במאמר סקירה מצויין מהספרות הרפואית אנחנו למדים שחומץ עוזר במצבים הבאים:

  • באופן פרדוקסלי שימוש בחומץ תפוחים עוזר מאד במצבים של ריפלוקס ודלקתיות בקיבה.
  • מרבית המחקרים הקלינים על חומץ תפוחים בדקו את השפעתו על המטבוליזם של הסוכר והאינסולין והראו בד”כ השפעה חיובית על רגישות לאינסולין וויסות רמות סוכר בדם.
  • הורדת לחץ דם.

(Vinegar: Medicinal Uses and Antiglycemic Effect Carol S. Johnston, PhD, RD and Cindy A. Gaas, BS MedGenMed. 2006; 8(2): 61)

בסלט שאנחנו מרכיבים אט אט בלקטים השבועיים יש לנו כבר נבטי ברוקולי וחומץ תפוחים אורגני. בשבועות הבאים נוסיף עוד מרכיבים בריאים כדי לבנות סופר סלט.

ההרצאה המעניינת של השבוע (אני לא אובייקטיבי)

הרצאה שנתתי לפני כחודש על עשרת המפתחות לחיים בריאים ואריכות ימים. סיכום של ההרצאה נמצא כאן למטה ובלקטים משובצים כל שבוע טיפים התומכים בבריאות ארוכת שנים.
שבוע טוב לכולם.
[wgvideo vid_id=”665″]
.
 
 
 
 
 
 

רוצה לקבל עידכונים נוספים?

שתף פוסט זה עם חבריך

כתיבת תגובה

הספר מהפיכת הכושר הגופני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

באפשרותכם לרכוש מיידית ולקבל דיגיטלית או בדואר

דיגיטלי להורדה מיידית

הספר הדיגיטלי יגיע אליכם לקריאה באפליקציה בסמארטפון או טאבלט

ספר מודפס ישלח בדואר

הספר המודפס ישלח אליכם
הבייתה

מדריך התזונה לשורד המודרני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

המדריך כבר תיכף אצלכם! 50%

לקבלת המדריך, בבקשה למלא את פרטי כתובת המייל שלך וללחוץ על הכפתור